Pályázatok:Pályázatok (Pedagógiai Program)
A szülőkben és a gyerekekben tudatosítani kívánjuk a tanulás és a tudás fontosságát, értékét. Tervezett programjainkkal, kompetenciáik fejlesztésével esélyt teremtünk arra, hogy a tanulók érdeklődési körüknek, képességeiknek megfelelő középiskolába nyerjenek felvételt, és ott helyüket megállják. A nevelők elkötelezettek a kompetenciafejlesztés irányában. A fejlesztés hosszútávú eredményeként azt várjuk, hogy a kompetenciamérés értékei mind a matematika, mind a szövegértés területén egyre inkább javuló tendenciát mutassanak. A pályázat során tervezett programok alapvetően segítik a HH és HHH tanulók esélyeinek javítását. A gyermekek teljes személyiségét, érzelmi, értelmi, motorikus adottságait is figyelembe vesszük a tanítási folyamatban, céltudatos tevékenységgé alakítva a gyermeki kíváncsiságot, képzelő erőt. A kompetenciák fejlesztése alkalmas arra, hogy a tanulók az iskolában éljék meg a sikerélményt, a tanulásra, munkára való alkalmasságuk önbizalmát. Így képesek lesznek szert tenni kellő önbecsülésre, önértékelésre, hozzásegítve magukat a megfelelő értékképzetekhez és a biztató jövőkép kialakulásához az iskola befejezéséig. Pályázatunkban olyan tevékenységi formákat és programokat szeretnénk megvalósítani, ahol a kompetenciák fejlesztésével a tanulók személyisége pozitív irányban fejlődik, tudásuk, ismereteik gyarapodnak, és képessé válnak arra, hogy olyan középiskolában folytathassák tanulmányaikat, amelyet sikeresen el is tudnak végezni. Első lépésként erősíteni kívánjuk kapcsolatunkat a szülői házzal. A szülőkben és a tanulókban is tudatosítanunk kell, hogy a tudás és a tanulás érték. Ez szükséges ahhoz, hogy a további életük sikeres legyen. Ezért szervezzük a "Kéz a kézben" az összetartozás hete programsorozatunkat a HHH-s gyermekek és szüleik részére. A pályázat megvalósítása során előtérbe helyezzük a környezeti nevelést, a közlekedési ismeretek oktatását, az egészséges életmódra nevelést, a természetközeli sportolást, az életpályára való felkészítést, a pályaorientációt, illetve a tanulásmódszertant. Minden területen célunk az ismeretek, a készségek, a képességek, szokások, magatartásformák összekapcsolása a családi életre neveléssel. A programokon preventív szemléletmódot alakítunk ki, ahol előtérbe kerül a segítségnyújtási készség, az empatikus magatartás fejlesztése. Elsődleges cél, hogy a tanulók megéljék, és saját tapasztalataik alapján, élményszerzés útján szeressék meg az adott területet. Közben pedig formálódik a gyerekek felelősségérzete és tudatossága a környezetvédelem és a biztonságos közlekedés és a sportolás, mozgás terén. A fejlesztés célja, hogy a tanulók kompetenciájának fejlesztésével a tudásszintjük emelkedjen, a motivációjuk erősödjön, a tanuláshoz való viszonyulásukban pozitív elmozdulást tapasztaljunk. A tevékenységközpontú foglalkozásokon alkalmazható tudás birtokába kerüljenek a diákok. A tanítási órák legtöbbjében csoportokban szervezzék meg az ismeretátadást, ahol a nevelő koordinátorként vesz részt a munkában. A pályázatban vállaltuk, hogy öt évig fenntartjuk a vállalt feladatokat. Ennek keretében „Kéz a kézben” családi hetet szervezünk, egészségnapot tartunk, közlekedési hét rendezvényeit bonyolítjuk le, pályaorientációs tevékenységet végzünk, természetközeli sporttábort és okötábort szervezünk.
A táborok tematikája: 2018. június 18-22. Környezetvédelem, természetismeret 2018. június 25-29. Nemzeti és kulturális identitás-hagyományőrzés, anyanyelv ápolás 2018. június 25-29. Közlekedés KRESZ
Programok a pályázatok keretében:
A TÁMOP-3.1.4.C pályázat keretében Közlekedési nap szervezése
„Kéz a kézben – az összetartozás hete, családi hét /egészségnap/
Egészségnevelési nap
Pályaválasztási vetélkedő
Nyári táborok Időpont: 2019. július
Az EFOP-3.3.5 pályázat keretében Nyári napközis táborok szervezése
|