Bemutatkozás
A nevelő-oktató munka
A Kengyeli Kossuth Lajos Általános Iskola tanulói létszáma 172 fő. A jelenlegi létszámból az első, a harmadik, a negyedik, ötödik, a hatodik, hetedik, a nyolcadik évfolyamon egy, a második évfolyamon két tanulócsoportot tudtunk kialakítani. Az intézmény adottságai is ennek a létszámnak felelnek meg, mind a 9 tanulócsoport az emeletes iskolában tanul. Az ebédeltetés továbbra is a kisiskolában folyik.
Kiemelten figyelünk a tanulók megfelelő fejlesztésére, illetve a tanulásban lemaradók felzárkóztatására minden évfolyamon.
Nagy gondot fordítunk a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók fejlesztésére.
Utazó gyógypedagógus és logopédus segíti ezt a tevékenységet, illetve jól felszerelt helyiség áll rendelkezésre.
Iskolánk a tehetséggondozást is kiemelt feladatként kezeli, a 7. és 8. évfolyamos tanulók számára órarendi keretek között tehetséggondozás órákat szerveztünk.
A tanulóink mindennap 16 óráig tartózkodnak az iskolában. A délutánok tartalmas eltöltését szolgálja a napközi, a tanulószobai foglalkozás, illetve számos szakkör kínál változatos programot az érdeklődőknek.
A tanulók mulasztása
A tanulók többsége rendszeresen jár iskolába. Néhány olyan tanulónk van, akik magasabb óraszámbanmulasztanak igazolatlanul. Az igazolatlan mulasztások visszaszorítása érdekében rendszeresen tartjuk a kapcsolatot a Gyermekjóléti Szolgálattal és a tanulók szüleivel.
A tanulmányi munka
A nevelő - oktató munka eredményességét a tantárgyi átlagok számszerűen jellemzik. A pedagógusok sokat tesznek az eredményes tanulás érdekében. Nehéz a tanulókat motiválni és az elért motivációt fenntartani. A folyamatos kapcsolattartás a szülői házzal, a délutáni tanulószobai foglalkozások, a nevelők következetes munkája elősegíti a tanulmányi eredmények javulását. A tanulót sikerélményhez kell juttatni, ezt úgy érhetjük el, ha megtanítjuk őket tanulni. Hangsúlyozzuk az otthoni tanulás fontosságát. A tanítási órákat színesen érdeklődést felkeltően a módszerek tárházát alkalmazva szervezzük.
Az első évfolyamon elvégezzük a DIFER-mérést, a 6., és 8. évfolyamon az országos kompetenciamérésben és idegen nyelvi mérésben veszünk részt. Az eredményesség növelése érdekében intézkedési tervet dolgoztunk ki.
Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel az eredmények javíthatók.
Minden tanulóban megkeressük azt, amelyben tehetséges és a differenciált foglalkozásokon azt az oldalukat erősítjük, minél nagyobb sikerélményhez juttatva őket.
Azon kell dolgoznunk, hogy hasznosítható kompetenciákat erősítsük pl.: kreativitás, kezdeményezőkészség, alkotóképesség, a csoportban való együttműködés.
A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása
A különböző anyagi és szociális háttérrel és eltérő adottságokkal rendelkező gyerekek fejlesztését, együttnevelését folyamatosan végezzük A program a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felzárkózását, különösen a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók hátrányainak csökkentését, továbbtanulási esélyeik javítását szolgálja.
A hátrányok leküzdése érdekében egyéni fejlesztési terveket dolgoztunk ki, kulturális és sport rendezvényeket, tanulmányi kirándulásokat szervezünk.
A továbbtanulás alakulása
Minden nyolcadik osztályos tanulónk felvételt nyert valamilyen középfokú intézménybe. Évről- évre egyre kevesebben választják gimnáziumot, a szakgimnáziumi képzést is kevesebben jelölik meg. A továbbtanulók többsége szakmát szeretne tanulni, ezért a szakközépiskolát választja. Ez megfelel a tanulók képességének.
Gyermek- és ifjúságvédelem
Sokszor azt tapasztaljuk, hogy a tanulókat egyre több negatív hatás éri, és ezek tompítása és kezelése is számos esetben az iskolára és a Gyermekjóléti Szolgálatra hárul. Az osztályfőnökök folyamatosan gyűjtik az adatokat és az iskolavezetéssel, illetve a gyermekjóléti Szolgálattal közösen megoldásokat keresnek a feltárt problémákra.
A tanórán kívüli tevékenységek
A tanórán kívüli tevékenységekről részletes leírás a Délutáni programoknál található.
Hagyományok a Kengyeli Kossuth Lajos Általános Iskola életében
o Ünnepélyes tanévnyitó
o Családi hét, Egészségnevelési projekt, Közlekedési napok
o Minden évben részt veszünk a központi témahetek lebonyolításában
o Megemlékezés a nemzeti ünnepekről (október 6., október 23., március 15.)
o Karácsonyi ünnepség
o Farsang
o Anyák napja
o Pedagógusnap
o Megemlékezünk a jelentős napokról /Költészet napja, Föld napja, Madarak és fák napja/.
o A civil szervezetek programjainak is aktív résztvevői vagyunk
A programok részletes ütemterve a Rendezvények- nél található.
Az iskola kapcsolatai
- Karcagi Tankerület
- Kengyel Község Önkormányzata
- Szülői Választmány
- Napsugár Művészeti és Modellóvoda Minibölcsőde
- József Attila Művelődési Ház
- Községi Könyvtár
- Gyermekjóléti Szolgálat
- Iskolaorvos, védőnő, fogorvos
- Polgárőrség
- Kengyeli Önkéntes Tűzoltó egyesület
- A környéken lévő általános- és középiskolák
A nevelő-oktató munka feltételei
Személyi feltételek
A nevelőtestületünk jelenlegi létszáma 16 fő, egy rendszergazda is dolgozik az iskolában.
Minden pedagógus rendelkezik felsőfokú pedagógiai végzettséggel. A szakos ellátás teljes.
A pedagógusok szakképzettség szerinti megoszlása:
szakképzettség
|
létszám
|
tanító
|
7
|
magyar szak
|
2
|
történelem szak
|
2
|
orosz szak
|
2
|
földrajz szak
|
1
|
matematika szak
|
1
|
fizika szak /mérnök tanár/
|
1
|
kémia szak
|
2
|
biológia szak
|
1
|
technika szak
|
1
|
ének-zene szak
|
1
|
rajz szak
|
1
|
testnevelés szak
|
1
|
angol
|
1
|
gyermekkönyvtáros
|
1
|
A tantestület tagjai közül négyen szakvizsgáztak. Mindenki rendelkezik a hétéves továbbképzés keretében megszerzendő 120 órás továbbképzéssel.
A nevelő-oktató munkát segíti az iskolatitkár. A technikai dolgozók száma 3 fő, illetve egy karbantartó is dolgozik intézményünkben.
|